sudi-sudilah tekan button biru nie yer...

Tuesday, January 24, 2012

MASA ITU EMAS

Sekadar buat renungan diriku yang serba dhaif ini.....
kadang-kadang kita merungut knp masa berlalu begitu cepat?hampir x sempat nak buat semuanya...tp kita tidak pernah memikirkan masa yg telah Allah kurniakan pd kita.adakah kita telah pergunakan dengan sebaik-baiknya?mmm..di akhir zaman ini memang detik waktu itu terlalu cepat berlalu..ianya memang menakutkan, tanda kiamat sudah terlalu dekat..Ya Allah jauhkanlah aku dari fitnah di akhir zaman ini, masukkanlah aku di dalam golongan yang kau redhoi Ya Allah....Ya Allah lindungilah aku...berikan aku kesempatan untuk memperdekatkan diriku kepadaMu...berikan aku rahmat kasih sayangMu..berikan aku kesabaran di atas setiap ujian yang yang kau berikan....bila di dalam kesempitan, baru teringatkan Yang Esa, tp bila di beri kesempatan aku lalai melupakannya, aku leka, aku lupa.....Ya Allah, jadikanlah aku hambaMu yang tetap bersyukur...terima kasih Ya Allah..... 

No comments:

Post a Comment