sudi-sudilah tekan button biru nie yer...

Monday, January 2, 2012

BETAPA SAYANGNYA ALLAH PADA KITA

Salam sayang adik-adik, teman-teman yang mudarrisah kasihi sekalian......hari ni mudarrisah nak kongsikan sedikit ilmu yang mungkin boleh memberikan sedikit motivasi dan kekuatan buat kita semua.

Tahukah adik-adik yang mudarrisah kasihi sekalian?
Kasih sayang Allah pada hamba-hambanya tidak ternilai dengan seisi dunia ini......hamba-hamba yang beriman dan patuh pada-Nya akan dihadiahi syurga yang menjadi rebutan umat manusia....Dia tidak akan membiarkan hamba-hambanya menderita, sedih, pilu tanpa membentengi mereka dengan senjata-senjata istimewa anugerahnya......Betapa sayangnya Allah pada kita sehinggakan di dalam al-Quran diselitkan berbagai mutiara-mutiara kata yang memotivasikan kita supaya hamba-hambanya tabah dalam menhghadapi segala cubaan dan pancaroba hidup di dunia ini sebelum menuju ke perhentian yang Abadi........

seringkali kita meluahkan.......

Kenapa aku diuji???
Kenapa aku tak dapat apa yang aku idam-idamkan???
Kenapa ujian seberat ini???
Eeee......aku frust!!!

Ingatlah adik-adik yang mudarrisah kasihi sekalian....
Firman Allah s.w.t yang bermaksud :
 " Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan : Kami telah beriman, sedangkan mereka tidak diuji? dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka. sesungguhnya Dia Maha mengetahui orang-orang yang dusta"
( surah al-Ankabut. ayat: 2-3)

Firman Allah s.w.t lagi :
" Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"
( surah al-Baqarah. ayat : 216 )


Firman Allah s.w.t lagi :
" Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya"
( surah al-Baqarah. ayat: 286)


Firman-Nya lagi :
" Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya jika kamu orang-orang yang beriman "
( surah al-Imran. ayat : 139 )

So..adakah kita masih nak mempersoalkan kenapa aku masih diuji?? knp aku x dapat apa yang aku nak?? mempersoalkan cubaan ujian yang sedikit itu pada kita dan sokmo-sokmo tension jerrrr......fikir-fikirkan dan renung-renungkan yer.......



No comments:

Post a Comment