sudi-sudilah tekan button biru nie yer...

Monday, January 16, 2012

AKU SEBAGAI SI 'ALIM


Aku sebagai Si Alim, 
tunduk kaku meneliti diri,
malu aku akan hakikat diri, 
dipandang insan sebagai berisi, 
tapi diri bagai rumah kosong penuh sepi......

Aku sebagi Si 'Alim, punya sijil,
bakal memperolehi diploma dan ijazah tinggi,
ulumul Islam,ulumul Quran. itulah yang diceburi,
berhabis waktu dan wang demi impian suci,
tapi sayang masih buta
dalam mempraktikkan syariah Islam itu sendiri......

Aku sebagai Si 'Alim,
walau mengerti, tapi kadang-kala pura-pura tak mengerti,
masih samar-samar dalam menentukan aurat diri sendiri,
masih buta dalam batas pergaulan dengan insan ajnabi,
masih memandang sebelah mata akan hakikat dosa dan pahala.....

Ya Allah!!! aku sebagai Si 'Alim ( orang-orang yang mengetahui),
memohon agar hidayahmu sentiasa bersama,
dalam menunaikan harta-harta yang terpatri
dalam solat lima waktuku........



1 comment: